Thursday, November 27, 2008

self-reflection

kadang2...
kiter x sedar yang ape yg kiter cakap kat org adalah refleksi diri kiter sendiri..

kadang2...
kiter x sedar yang perbuatan kiter boleh menyakiti org laen..bukan kah ini dosa..?

kadang2..
kiter ni bodoh dalam menilai seseorang...yang kiter tak kenal..or da lame kenal...

kadang2...
kiter ni jahil dalam ilmu agama... niat dihati ingin mendidik orang laen mengenai agama..namun tak sedar yang ditulis itu terkena batang hidung sendiri..tp alhamdulillah..niat tu ade...

tapi kan...
kalau x buat judgement kat org lain x sah kan
kalau x kritik ape yang org lain buat x boleh kan
sebab kiter rase
ape yang kiter buat semua betul
ape yang kiter kate semua sah
ape yang kiter tules kenyataan

saya bercakap pasal diri sendiri.
jahilnya diri....
haih....


da da...
exam mood...
chaiyok to all ib students!!
=)

6 comments:

viviryoki said...

kesedaran itu penting....

kita semua x perfect..

as life goes on .....
we have to change...
n i have to admit aku agak jahat..a kt kms

syamin comel said...

fatin...g study!!!

emosah said...

manusiakan mudah alpa......
aku pun sama je...

. p i s e y . said...

huhu.not jus kadang2.sumtym it happen all da tym.kte juz xsedar btape kte ad mnyakiti org lain.mahupon sedar diri ini trluka sbb asek jage org lain.hehe^^

fatiN wahaB said...

rab...
being ourselves x jahat..
its just..
people want us to change for the sake of them..
its something that i cant accept..
we are what we are..


syamin x comel langsung :: hey!! aku study okay.hahhahaha
ko tu tidor jer keje...


mosa mosa :: aku pun!!
ee ngan ia...
'lupe' nak wat...


sang :: betol..
tibe2 teringat kesah2 lame...=]

. p i s e y . said...

teng.
apekah kisah2 lame itu?

wakaka^^